17.16

 
Två bilder från min, Simon och Saras Göteborgsresa. Vi gick till korthuset idag och framkallade dom och det var väldigt roligt att se. Tycker om dom väldigt mycket.
Och för bara en stund sedan slog det mig att jag bara har en vecka kvar av mitt sommarlov. Sedan ska jag jobba, och sedan börjar skolan. Det känns lite tungt, men är ändå ganska utvilad och redo. Nu väntar träning, kvällsbad och filmkväll med min mamma och moster.

11.35

 
Sleeping At Last – I'm Gonna Be (500 Miles)
 

19.16

Analogbilder tagna av Fanny.
 
Jag längtar redan tills jag packar till Bråvalla nästa sommar. Stövlarna, tröjorna, smyckena, biljetterna, pirriga känslan. Att komma fram och vara helt lyrisk för att vara framme och leva i festivalbubblan i flera dagar. Springa runt som flygplan på ett geggigt gärde alldeles för hög på livet med sina bästa vänner precis bredvid sig. Stå och sjunga, hoppa, skrika till bra musik. Sova så få timmar att man håller sig vaken på ren vilja. Bli svettig, äcklig och ofräsch utan att någon bryr sig. Och åka hem mitt i natten när festivalen är slut och vara så sjukt nöjd och samtidigt sjunga på låtar man precis hört live. Ja, jag längtar så in i bängen till nästa sommar. 

13.28

Vill du köpa ett par billiga snygga creepers? Klicka här för att komma till annonsen.
 
Eller ett par nästan oanvända vans? (Superbra pris) Klicka här för att komma till annonsen.

10.50

 
Har precis ätit en god frukost - hembakat bröd och chai latte. Njuter lite av att inte ha så mycket att göra idag, med tanke på att jag varit fullbokad i nästan två veckor nu. Jag har lite lediga luckor i veckan också vilket känns skönt. Ska mest ta vara på dom, läsa, fixa här hemma och så. Idag ska jag ta och sälja lite skor hade jag tänkt. Vill handla ett par nya martens och ett par nya vans men då måste jag göra av med lite gamla först. Ska sälja mina bronx creepers och blåa vans. Någon som vill ha? Jag kommer länka till traderasidan sen. Goskram

10.01

Igår morse åkte jag med Elin och Julia mot Norrköping. 
 
Vi åkte till Kolmården och åkte på safari. 
 
Sedan åkte vi hemåt och jag kom hem till kvällsmat vid favoritsjön. 
 
Nam nam
 
Och kvällsbad såklart.
 
(Mitt förra inlägg hade aldrig publicerats i fredags, så jag publicerade det nu)

23.57

Idag åkte släkten upp och fiskade. Det var jättehärligt med fint väder. 
 
Blåbärsätande.
 
Sedan åkte vi hem till mormor och morfar, rensade fiskarna och dukade upp utomhus. 
 
Den typiska fotbilden som alltid måste vara med (!!)
 
Och där satt vi hela kvällen. Tycker om dom så mycket.
 
En väldigt fin dag. 

21.06

 
Igår morse tidigt satte vi oss på ett tåg, tillbringade ett dygn på Göteborgs gator och tog tåget tillbaka tidigt imorse. Har sovit tre timmar på två dagar så är i princip levande död men är så himla glad ändå. Vi hade det så himla bra och jag älskar Göteborg. Och Simon och Sara. 

10.24

 
Igår åkte vi till Smögen och jag var så himla glad. Det var så fint med det klarblåa vattnet och hela dagen var bara så himla bra. Nu är jag hemma iallafall och är lite ledsen för att ha lämnat Göteborg. Men på Onsdag åker jag dit igen. Denna gång med två goda vänner. Längtar längtar längtar. 

19.47

Idag gick jag och mamma runt på Göteborgs gator. Här är vi i Haga. 
 
Typ finaste bokhandeln jag sett.
 
Vi var inne i härligaste affären med bara massa retro-möbler. Hade gärna tagit med mig en stringhylla och en och annan porslintallrik om jag hade pengarna till det. 
 
Vi hittade ett konstrum med bilder på väldigt många dörrar från olika ställen i Europa. Väldigt fint. 
 
Lunchpaus (skönt för fötterna!!)
 
Fiskbensfläta och min älskade ryggsäck var med såklart. Lite dubbelhaka på det också. 
 
Sen åkte vi och bada
 
Och hade pizzapicknick.
 
Vill nästan aldrig lämna Göteborg. Att jag ska bo här när jag blir äldre är ett måste(!!!). 

11.21

 
Inspo. 

19.50

 
Åh Fanny har gjort bästa filmen med lite smått och gått från Bråvalla. Vill tillbaka hela tiden. 
 
Nu ska vi göra kvällsmat och ta med till det blå, äta och kvällsbada. 

21.19

Jag har det så himla bra


22.29

Göteborgsbilden är från google.se och skobilden är på mina nya Dr M. 
 
Imorgon går jag på Göteborgs gator igen och det gör mig så himla glad. Älskade fina Göteborg. Jag har kamera och dator med mig, så uppdatering kommer som vanligt. 
 

13.00

 
Jag är bara tvungen att tipsa er om den här boken, fast egentligen är det en diktantologi. Det är alltså ingen vanlig bok med en story utan det är samling med dikter om kärlek och relationer av ungdomar. Det är Folkhälsoinstitutet som gav ut den efter att ha haft en ungdomstävling där man fick skicka in sina dikter. Den är så fin för det finns så många olika dikter och man kan bara öppna den i mitten och fastna, bläddra fram och tillbaka, läsa länge, läsa kort.
 
Segla iväg eller blåsa bort
Tusen år och tusen till 
i armarna på den som väntar
längtande i det våta gräset
Som ett skrik som aldrig fick
- Jonna Salomonsson
 
Jag sprang mot henne
Hon sprang mot mig
Mitt korta hår som ett kalhygge
hennes långa hår som en fladdrande vit vinge
Mina ögon som en fisks
Hennes som en ekorres 
Jag log
Hon sprang
Jag sprang
Hon log
Jag stannade
Hon fortsatte springa
- Paulina Salö
 
Tänk att vi en gång varit nykära.
De nattliga besöken då du hoppade in genom mitt fönster.
Räkostmackor, kondomer, karlparfym i kudden. 
Jag minns... pirrandet i magen av spännande och förbjuden kärlek. 
Smygkyssar i kalla gränder, skolkning, skinnpaj,
alltid brevbyte i "vårat hörn" och du avgudade mig, 
kysste mig igen och livet var bra...
för det mesta. 
Vår historia började med mockajacka, sprit, höstluft, höstlukt och tårar. 
Fortsatte med kristaller, handbojor, gemenskap, marmelad och evig kärlek. 
Var den slutar?
Berg-och-dal-bana, styrka, barn eller självmord...?
För även om jag skulle ge himlen för att få det tillbaka 
så blir vi aldrig nykära igen.
Aldrig som förr, aldrig som då.
Men jag vet att utan mitt tjat hade du aldrig
börjat lyssna på The Doors och kanske inte varit den du är idag,
som min kärlek format dig till. 
- Magdalena Johansson
 
Den mörka nattens
Ovillkorligt trevande händer
Läppar
Munnar
Fingrar
Kropparnas lustfyllda lek
Själens ångest
Min själ
Gränslöst begär utan uppfyllelse
Invasionen av mig
Mitt sköte
Intrång
Intrång
Viljans begränsning
Åtråns svek
Den avskyvärda rytmen
Och det åtföljande skriket
I mörkret
Min själ.
- Amanda Johansson
 
Man ska inte älska för att älska
Man ska älska för att man älskar
- Pernilla Svensson

21.18

Gamla sparade bilder från tumblr och weheartit. 
 
Miriam Bryant – Last Soul on Earth

09.48

 
Vaknar.
 

21.42

 
Instagram: kajsajohannas
 

13.46

Åh vad mina tankar och känslor springer iväg när jag sitter på tumblr eller weheart it. Jag vill så gärna flytta, jag vill så gärna ha ett eget ställe att bo på. I Örebro, Göteborg, Stockholm, Malmö, Köpenhamn, Berlin, Amsterdam, Paris, Barcelona, London, överallt. 

11.15

Dagens syssla. 
 
Joshua Radin – Beautiful Day

00.51

Det är nog ingen som förstår saknaden,
det är fortfarande du och jag i en annan värld.
Vi sa föralltid och det stannar,
hur mycket tiden än förändras.
 
Det känns som att du är på andra sidan jorden,
och på ett sätt är du.
Kanske borde det tära på mig att vi är ifrån,
och ja jag blir försvagad och tom. 
 
Men luften blir friare, 
du blir friare och jag. 
Kärlek på håll som om våra hjärtan är ett, 
kanske klarade vi inte att vara vi men vi är fortfarande du och jag. 

22.55

Har haft en sån kväll som man aldrig riktigt vill att den ska ta slut. Sommarkvällar med vänner är nog den vackraste sysslan som finns. Bakning (och mycket ätande), resplaner, musik och kvällssol bestod kvällen av. Väldigt behövligt och fint. 

12.16

Skor - Dr Martens, Tröja - Beyond Retro

Stockholmsshopping. 

11.35

Två från Open Art.
 
Strosade runt med Simon och Sara igår i staden, lunchade, planerade Göteborgsresa, kollade på konst och köpte engångskamera. Tycker om dom väldigt mycket. 

23.06

Fyra från Stockholm.
 
Jag trivdes otroligt bra på Stockholms södra gator. Det fick mig att längta till att flytta ifrån Örebro ännu lite. Jag gick mest runt och log hela dagen med en Dr Martens påse i handen. Att jag fick se Håkan på kvällen och höra hur hans ord blev till meningar och till sång var så oerhört bra. 

21.29

Nu ska jag trivas och nu ska jag stanna. Jag vet inte, jag gör alltid nya bloggar för att blogga på mina villkor men det slutar alltid med att jag gör tråkiga inlägg för att jag måste. Och nu har jag även utökat min kamerasamling. Jag har köpt mig en liten kamera som jag kan ha med mig överallt. Så förhoppningsvis hittar jag tillbaka till fotograferingen. Dessutom ska jag börja redigera roligare och finare. Ge det lite mer tid och inte bara skynda.  
 
Här, här ska jag inte ha tvång eller måsten, här ska jag inte tveka eller vackla.
Det ska bli bra den här gången.